Wij zijn veilig aangekomen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maya & Demi - WaarBenJij.nu Wij zijn veilig aangekomen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Maya & Demi - WaarBenJij.nu

Wij zijn veilig aangekomen!

Door: Maya & Demi

Blijf op de hoogte en volg Maya & Demi

16 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Na afscheid van iedereen te hebben genomen is ons avontuur nu echt begonnen. Op Schiphol hebben familie en vriendinnen ons uitgezwaaid en heeft ook Demi het voor elkaar gekregen om haar 'Heavy' koffer in te checken. De vlucht verliep soepel en we hebben veel films en series kunnen kijken waardoor de tijd voorbij vloog. Na 8 uur vliegen hadden wij samen een echt besefmoment dat we echt ver van ons thuis waren (snik snik).

Met wat vertraging kwamen wij rond tien uur aan in Johannesburg en dat verliep helaas niet zoals gepland. Doordat alles al was gesloten moesten wij onze koffers bij ons houden en konden wij niet achter de douane verblijven. We nacht al kaartend, etend en schrijvend doorgebracht bij een bakkerijtje in het publieke gedeelte van het vliegveld.

Om 5 uur hebben we eindelijk onze koffers kunnen inchecken voor onze vlucht naar Kaapstad die vertrok om 6 uur. Nog niet eens op onze stoel aangekomen moesten we bij de stewardess onze handbagage koffertjes inleveren omdat ze die te groot vonden. Voor dat we er over na konden denken zaten onze koffers al in het ruim. Toen zaten we als twee stresskippies in het vliegtuig omdat Maya haar kauwgom miste voor het stijgen en dalen en omdat Demi haar laptop en Ipad erin zaten zonder slotje op de koffer. Na 2 uur vliegen kwamen we doodmoe aan in Kaapstad waar we ook nog tot de ontdekking kwamen dat Maya haar koffer kapot was gegaan tijdens deze vlucht. Met dank aan de Zuid-Afrikaanse vriendelijkheid mag Maya een nieuwe koffer uitkiezen als we naar Port Elizabeth vliegen.

Op Cape Town Airport werden wij opgehaald door de Backpack bus die ons naar ons eerste hostel bracht. Al vanaf de eerste kilometers waren wij onder de indruk van de stad. We hebben voor het eerst townships gezien en flamingo's langs zien vliegen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Momenteel zitten in een super mooi hostel met helaas minder mooi weer, maar we hebben er vertrouwen in dat het een leuke week gaat worden!

We houden jullie op de hoogte.